پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ فروش

شما می‌توانید جهت آگاهی از آخرین طرح‌های فروش از روش‌های زیر بهره‌مند شوید:

• مراجعه به بخش «طرح‌های فروش» در وب‌سایت رسمی شرکت به نشانی WWW.PAC.IR

• دنبال‌کردن صفحه رسمی پرستوی آبی ارگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام

• دنبال‌کردن صفحه رسمی پرستوی آبی ارگ در تلگرام

• تماس با نمایندگی‌های مجاز و عضویت در سامانه پیامکی یا گروه‌های وفادارسازی

ثبت‌نام در طرح‌های فروش شرکت خودروسازان راین به دو صورت امکان‌پذیر است:

• ثبت‌نام اینترنتی از طریق سامانه فروش خودروسازان راین

• مراجعه حضوری به نمایندگی‌های مجاز فروش در سراسر کشور

ثبت درخواست منوط به ورود یا ثبت‌نام در سامانه فروش https://customer.pac.ir می‌باشد.

• در صورت عدم ثبت‌نام قبلی، گزینه «ثبت‌نام جدید» را انتخاب نمایید.

• در صورت داشتن حساب کاربری، گزینه «قبلاً ثبت‌نام کرده‌ام» را انتخاب کنید.

• پس از ورود، مراحل ثبت‌نام به‌صورت مرحله‌ای و ساده قابل انجام است.

• ثبت‌نام اینترنتی برای اشخاص حقوقی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

• شرکت حقوقی می‌بایست نامه‌ای رسمی در سربرگ خود خطاب به نمایندگی تهیه و ارائه نماید.

• پس از ارسال درخواست توسط نمایندگی به شرکت و دریافت تأییدیه، پیش‌فاکتور صادر شده و لینک فروش ویژه در سامانه نمایندگی فعال می‌گردد. در این مرحله، فرآیند ثبت‌نام با شرایط اختصاصی آغاز خواهد شد.

• تصویر کارت ملی

• تصویر شناسنامه (صفحه اول و دوم)

• آخرین آدرس ثبت‌شده در سامانه (سخا)

• فرم اطلاعات مشتری

• رسید دریافت اسناد

• فرم آخرین اطلاعات شرکت

• پرینت شناسه ملی

• معرفی‌نامه نماینده شرکت خطاب به واحد شماره گذاری مستقر در خودروسازان راین

• مدارک شناسایی وکیل

• اساسنامه شرکت

• روزنامه رسمی تأسیس و آخرین تغییرات

• قرارداد

• رسید دریافت اسناد

• وکالت نامه (در صورتی که نماینده معرفی شده عضو هیت مدیره باشد نیاز به ارائه وکالت نامه نمی‌باشد)

در صورت فعال بودن طرح فروش، شما می‌توانید با مراجعه به نمایندگی و ارائه درخواست، نسبت به تغییر شرایط ثبت‌نام اقدام نماید. این درخواست پس از بررسی و تأیید واحد فروش قابل اجرا خواهد بود.

شما می‌توانید با مراجعه به نمایندگی و ارائه درخواست مکتوب در سربرگ نمایندگی و تکمیل فرم انصراف، نسبت به لغو ثبت‌نام اقدام نماید. شرکت پس از بررسی وضعیت سند، شماره‌گذاری و سایر موارد، نسبت به پذیرش یا رد درخواست تصمیم‌گیری خواهد نمود.

در صورت ارائه وکالت‌نامه رسمی مرتبط با خودرو خریداری‌شده و درج شماره قرارداد و تعیین حدود اختیارات اعم از تحویل و امضاء و سایر موارد، شخص ثالث می‌تواند به‌عنوان وکیل قانونی به نمایندگی یا شرکت مراجعه نماید.

• با مراجعه به نمایندگی و تسویه کامل اقساط، سند خودرو از رهن شرکت خارج شده و امکان تعویض پلاک و واگذاری فراهم می‌گردد.

 

در صورت تسویه کامل اقساط یا ارائه وثیقه بانکی معادل بدهی، مجوز کاپوتاژ از سوی شرکت صادر خواهد شد.

• مراجعه به نمایندگی با مدارک کامل (سند کمپانی، سند سبز، کارت خودرو)

• اعلام مانده بدهی و تسویه حساب

• ثبت درخواست فک رهن در سامانه

• ارسال پیامک تأیید به شماره مشتری

• پس از گذشت ۱۰ روز، امکان مراجعه به مراکز شماره‌گذاری جهت تعویض پلاک

 

الف) پیش‌فروش نقدی
رسید دریافت اسناد، قرارداد، مدارک شناسایی مشتری، فرم شبا، فرم ثنا

ب) پیش‌فروش اقساطی
کلیه مدارک بند (الف)

پ) فروش فوری نقدی
مدارک بند (الف)، مدرک احراز سکونت (سخا)

ت) فروش فوری اقساطی
تعهدنامه، فرم اعتبارسنجی، گواهی امضا مشتری و چک‌دهنده، پرینت حساب بانکی، مدارک شناسایی چک‌دهنده، فرم ثنا، وکالت‌نامه فک پلاک

ث) فروش ویژه ارگان‌های دولتی
مدارک بند (الف)، مدرک احراز سکونت

ج) تکمیل وجه نقدی
رسید تکمیل وجه، دعوت‌نامه، قرارداد، مدارک شناسایی، فرم شبا، احراز سکونت

چ) تکمیل وجه اقساطی
مدارک بند (ج)، تعهدنامه ، فرم اعتبارسنجی، وکالت‌نامه فک پلاک، گواهی امضا مشتری و چک‌دهنده، پرینت حساب، مدارک شناسایی چک‌دهنده، فرم ثنا

ح) انصراف از ثبت‌نام
برگه انصراف سیستمی (دو نسخه)، ارائه فرم درخواست انصراف، رسید دریافت اسناد، دست‌نوشته مشتری در سربرگ شرکت، قرارداد، مدارک شناسایی، فرم شبا

خ) انتقال ثبت‌نام
برگه انتقال سیستمی (دو نسخه)، ارائه فرم درخواست انتقال، رسید و قرارداد ثبت‌نام جدید و قدیم، مدارک شناسایی مشتری

د) صلح‌نامه
برگه صلح‌نامه سیستمی، برگه صلح نامه دستنویس، متمم صلح نامه، فرم آخرین اطلاعات متصالح، احراز سکونت متصالح (سخا)، مدارک شناسایی مصالح و متصالح، گواهی امضا متصالح

مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه به سامانه و ثبت درخواست، معرفی‌نامه بیمه بدنه را جهت ارائه به شرکت بیمه دریافت نمایند.

در صورتی که پرسش یا موضوعی دارید که در این فهرست ذکر نشده است، لطفاً با یکی از نمایندگی‌های مجاز فروش شرکت خودروسازان راین تماس حاصل فرمایید. کارشناسان فروش آماده پاسخ‌گویی و ارائه راهنمایی‌های لازم به شما مشتریان گرامی می باشند.

پرسش و پاسخ خدمات پس از فروش

از طریق مراجعه به نمایندگی های مجاز در سراسر کشور و یا مراجعه به سایت شرکت خدمات و تجارت بم خودرو و مشاهده خط مشی گارانتی محصولات امکان رویت کلیه شرایط و ضوابط گارانتی محصولات ممکن می باشد.

آدرس سایت شرکت خدمات و تجارت پرستوی آبی ارگ: https://www.pac.ir

مطابق ماده 9 حمایت از حقوق مصرف کننده، در صورت داشتن تاییدیه از دفتر مرکزی شرکت خدمات و تجارت بم خودرو، تکمیل نمودن فرم کتبی این ماده توسط نمایندگی در زمان وقوع ایراد و تسلیم آن به مشتری، این امکان فراهم می باشد تا خودرو در اولین فرصت ممکن تحت شرایط گارانتی برای همان ایراد، رفع عیب گردد.

شرایط و مدت زمان دوره گارانتی کلیه محصولات شرکت خودروسازان راین مطابق دفترچه راهنمای مشتریان می باشد و درصورت عدم رعایت مفاد مندرج، امکان برگشت گارانتی میسر نمی باشد.

انجام سرویس های ادواری خودرو برای ادامه گارانتی خودرو الزامی می باشد. از دلایل الزامی بودن انجام سرویس های ادواری مطابق جداول طراحی شده که در دفترچه راهنمای مشتریان موجود می باشد می توان به موارد ذیل اشاره نمود: بازدید منظم و تعویض قطعات مصرفی خودرو مانند روغن موتور ، فیلترهای روغن و هوا و سایر قطعات مصرفی و بررسی تجهیزات که منجر به افزایش طول عمر مفید قطعات و مجموعه های خودور، کاهش خرابی قطعات ، پیشگیری از بروز خرابی قطعات و مجموعه های گران قیمت خودور و همچنین افزایش سطح ایمنی خودرو و کاهش آسیب های جانی و مالی به سرنشینان خودرو اشاره نمود. از این رو عدم انجام به موقع این سرویس ها، علاوه بر افزایش احتمال آسیب جانی برای سرنشینان خودرو ، ابطال گارانتی بخش ها و مجموعه های مرتبط با این سرویس ها را نیز در پی خواهد داشت.

با توجه به این نکته که قطعات و لوازم خودرویی به خصوص قطعات مصرفی از جمله انواع روغن ها و فیلتر ها دارای طول عمر مشخصی می باشند و پس از پایان عمر مفید این قطعات و لوازم علاوه بر عدم عملکرد صحیح خود، احتمال آسیب رساندن به سایر تجهیزات نیز افزایش می یابد. ضرورت تعویض و یا بازدید قطعات مصرفی و مجموعه های مختلف خودرویی در بازه های زمانی مشخص شده توسط شرکت سازنده تعیین می گردد و تقسیم بندی زمانی سرویس های ادواری به خصوص سرویس اولیه هر خودرو مطابق این موارد تعیین می شود. از این رو عدم انجام به موقع این سرویس ها منجر به آسیب رسیدن به بخش های مختلف خودرو و کاهش طول عمر مجموعه های گران قیمت خودرو از جمله موتور، گیربکس سیستم تعلیق و ترمز خواهد شد.

نکات مهم در خصوص سرویس های ادواری:

- زمان متناظر با هر سرویس 6 ماه می باشد بدین معنا که از انجام هر سرویس تا سرویس آتی نباید بیشتر از 6 ماه بگذرد.

با مراجعه به دفترچه راهنمای مشتریان برای هر محصول و یا مراجعه به وب سایت شرکت خدمات و تجارت پرستوی آبی ارگ به آدرس https://www.pac.ir/ امکان مشاهده خدمات هر سرویس ادواری و شرایط گارانتی قطعات مصرفی در هر سرویس ممکن می باشد.