طرح ساماندهی واردات خودرو باعث بوجود آمدن توازن در بازار می شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد که کمیسیون ابهامات طرح ساماندهی واردات را رفع می کند، همچنین بیان کرد: تصویب و اجرای طرح ساماندهی واردات خودرو باعث ایجاد توازن در عرضه و تقاضا در بازار خواهد شد.

 به نقل از ایرنا، علی جدی گفته است: در مجلس مصر هستیم که ابهامات وارد شده به طرح ساماندهی واردات خودرو را به سرعت برطرف کنیم و بعد از برطرف شدن ابهامات دوباره طرح را به شورا ارسال کنیم.

او بیان کرد ابهامات شورای نگهبان درباره ی این طرح آن چنان پیچیده نیست و می توان آن را برطرف کرد، و در خصوص تاثیر اجرایی شدن این طرح در بازار خودرو گفت: در بازار خودرو قانون طبیعی عرضه و تقاضا وجود دارد، وقتی عرضه نباشد و مشکل داشته باشیم قیمت ها بالا می رود، اما وقتی عرضه را افزایش می دهیم و پاسخگوی نیاز بازار هستیم قیمت ها کاهش می یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با ممنوعیت واردات خودروهای خارجی شاهد افزایش قیمت این خودرو ها هستیم، اینگونه انتظار می رود که با تصویب این طرح قیمت ماشین های خارجی کاهش پیدا کند.

جدی گفت: اگر در هر تولیدی عرضه و تقاضا توازن نداشته باشد در مصرف و قیمت آن تنش بوجود می آید و ما هم اکنون در تلاشیم تا عرضه و تقاضا را باهم متعادل کنیم، او گفت: اگر کمیسیون صنایع و معادن ابهامات این طرح را در اول هفته رفع کند این قضیه یک یا دو هفته طول می کشد و وقتی کمیسیون صنایع و معادن این طرح را به صحن مجلس بفرستد آنها باید این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم شیروان گفته است: به موفقیت طرح واردات خودرو خوش بین هستیم و او گفت اگر این طرح تصویب شود و به تایید شورای نگهبان درآید حداقل برای مدتی در بازار قیمت ها ثابت می شود و تعداد دلال ها کمتر می شود.


اخبار و تازه ها