اقدامات مورد نیاز بعد از برگشت کارت و برگه سبز خودرو

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اقدامات لازم بعد از برگشت کارت در برگه سبز خودرو را تشریح کرد

 رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اقدامات لازم بعد از برگشت کارت و برگه سبز خودرو را تشریح کرد و گفت: مردم باید حتما تغییر آدرس مسکونی خود را به اطلاع پلیس برسانند.

به نقل از ایرنا: سرهنگ علی محمدی گفت: بعد از خرید خودرو کارت و سند خودرو از طریق پست به منزل مالک ارسال می شود.

او در ادامه گفت: کارت و سند خودروهای صفر از طریق کد پستی به منزل مالکان ارسال میشود تا احراز سکونت شوند و در صورت حضور نداشتن مالک در منزل کارت خودرو برگشتی محسوب می شود.

محمدی گفت: گاهی اوقات متقاضیان آدرس خود را اشتباهی ذکر می کنند که در این شرایط نیز کارت و برگه سبز خودرو برگشت می خورد.

او تاکیید کرد: بهتر است متقاضیان محل سکونت خود را بصورت دقیق در سایت پلیس راهور ذکر کنند.

سرهنگ محمدی گفت: در صورتی که اداره پست به نشانی ذکر شده برود و با سوال از اهالی متوجه شود صاحب خودرو برای مدتی نیست یا به سفر رفته دو بار دیگر به نشانی ذکر شده مراجعه می کند واگر فرد حضور نداشت برای او یادداشتی گذاشته و اعلام می شود که مدارک خودروی فرد در باجه معطلی پست میباشد و تا مدت سه ماه در آنجا نگهداری می شود.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ادامه داد: اگر فرد بعد از یه ماه مراجعه نکرد یک بار دیگر به نشانی اعلام شده مراجعه شود برای تحویل مدارک.

محمدی گفت: گاهی اوقات مالک خودرو نقل مکان کرده یا نشانی اشتباه است در این صورت فرد باید به مرکز تعویض پلاک مراجعه کند و نشانی جدید را ذکر کند تا مدارک بار دیگر برای احراز سکونت به منزل ارسال شود.

او گفت: مدارک لازم برای دریافت سند و کارت خودروی برگشتی شامل: سند منزل یا سند اجاره منزل مسکونی، جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه، گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش پرورش منطقه رسیده باشد.

ویا اینکه باید معرفی نامه از اداره محل خدمت با ذکر نشانی محل سکونت کارکنان در صورت سکونت مالک در منزل والدین، سند به نام پدر یا مادر سند واحد مسکونی به نام همسر مالک وسیله نقلیه یا آخرین فیش آ ب، گاز، برق را ارائه دهند.


اخبار و تازه ها